groepslessen01

 

 

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het is een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem (hart) getraind wordt.

HIIT training is gebasseerd op kortdurende 'high intensity' intervaloefeningen, afgewisseld met kortdurende pauzes van actief herstel of volledige rust. 

 

Pittig, doe gewoon mee.
Kickfitt is een leuke en intensieve groepsles, waarin kracht, uithoudingsvermogen en boksen gecombineerd worden. 

Tijdens de les krijg je bokshandschoenen aan en leer je allerlei trap- en bokstechieken. Je kunt dan lekker losgaan op een kickbag. De opzwepende muziek helpt je hierbij.
Naast de kickbag maken we ook gebruik van stootpads en stootkussens. 

Het is een dynamische training voor het hele lichaam, waarbij zowel aan de spieren als aan de conditie wordt gewerkt. Doordat je tijdens de les constant beweegt, balans houdt en op hoog tempo 'knokt', is Kickfitt een complete work-out. Tussen de schop- en stootsessies door doe je bijvoorbeeld opdrukoefeningen, de squat jumps of touwtjespringen. Afwisseling genoeg dus.

Wat Kickfitt doet met je lijf
Je bouwt met Kickfitt een goede conditie op en leert je lichaam gecontroleerd te gebruiken. Nog een voordeel van Kickfitt; je verbrandt er aardig wat calorieën mee. Ook op mentaal vlak is Kickfitt een prettige work-out. Het is stressverlichtend en door de zelfverdedigingstechnieken ontstaat meer zelfvertrouwen.

Lestijden:
Maandag   19:00 - 20:00   vanaf oktober


De doelgroep dit zich geen senior voelt, maar eigenlijk tien jaar jonger (TJJ). Geschikt voor 55 of 65 plussers!

Deze groep werkt met een gevarieerd programma waarbij getraind wordt in verschillende zalen en uitvoeringen.

Waarom slaat deze formule zo aan?
Onze deelnemers werken op plezierige wijza aan het uithoudingsvermogen binnen een uitgebalanceerd programma dat is bedacht
door eigenaar/trainer Yvo Flapper en Boukje Hoeksma.

De doelstelling voor de TJJ is gebaseerd op hun visie:
"Iedere deelnemer moet mee kunnen doen op zijn/haar eigen niveau (naar eigen kunnen), zijn/haar fitheid vast kunnen houden, dan wel fitter worden". Hierbij spelen muziek, gezelligheid, creativieit, veiligheid, uitdaging, groepselementen en sfeer een zeer belangrijke rol.

Korte uitleg van de les:
We starten in de spinningzaal, waarbij we beginnen met de warming up. Daarna volgen verschillende muziekstukken om het uithoudingsvermogen te verbeteren of in stand te houden. In het tweede gedeelte neemt de trainer iedereen mee naar de achterzaal (Gym). Hier liggen of hangen een 5 tot 8 tal oefeningen klaar voor een circuittraining.

Het gebruik van diverse materialen en het aanbieden van aangepaste alternatieven en/of variaties spreekt iedereen aan. Deelnemers met bepaalde beperkingen worden geholpen door de instructeur, zodat eenieder zich prettig kan voelen en kan meedoen. Deze doelgroep voelt zich nog geen senior, maar Tien Jaar Jonger (TJJ) en wil daar aan werken.

Dit zijn de elementen die dit trainingsprogramma tot een succes maken:

  • Veilig en effectief trainen onder begeleiding
  • Samen trainen wat motiverend werkt
  • Complete en zeer gevarieerde lichaamstraining
  • Muziek die zorgt voor inspiratie, motivatie en fun
  • Iedere maand nieuwe opzet, eerst met eenvoud, low-impact, later pittiger
  • Materiaalgebruik dat zorgt voor afwisseling
  • Het programma wordt elke twee maanden vernieuwd
  • Een goede en enthousiaste coach, die zich elke drie maanden laat bijscholen met als doel je te blijven inspireren tot het werken aan je algemene fitheid.

Wat dien ik mee te nemen?
De materialen waarmee gewerkt wordt (Bosu bal, step mat, eventueel gewichtjes), zijn aanwezig in de sportclub. Er is geen speciale kleding vereist. Zorg dat je comfortabele (sport)kleding draagt en binnenschoenen die een goede stabiliteit geven. Verder zijn een gulle glimlach, een goed humeur en humor meer dan welkom.

Wanneer zie ik resultaat?
Na ongeveer 3 TJJ lessen zul je merken dat je de verschillende oefeningen en bewegingspatronen makkelijker oppakt. Doordat het programma 1 maand hetzelfde is, krijg je voldoende gelegenheid om alles onder de knie te krijgen, waardoor de intensiteit van je training vanzelf toeneemt. Met de toename van de intensiteit, neemt automatisch ook je lichamelijke fitheid toe. Je hebt door de plezierige manier van werken nauwelijks in de gaten dat je daadwerkelijk aan je gezondheid werkt. Je zult jezelf al spoedig niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk fitter gaan voelen.

Voor wie is TJJ?
TJJ voor iedereen (boven de 50) die op een plezierige en gevarieerde wijze wil werken aan zijn of haar fitheid. Bovendien is het een ideale les om kennis te maken met bewegen op muziek. TJJ is namelijk een vorm van trainen op geweldige muziek in combinatie met een heleboel fun, waardoor iedere les weer uitnodigt om gemotiveerd aan de slag te gaan. Shape elementen, oefeningen voor balans en flexibiliteit en eenvoudige low-impact bewegingspatronen zorgen voor de nodige afwisseling, waardoor de les nooit gaat vervelen. Vanwege het laagdrempelige karakter en het hoge fun gehalte maakt het niet uit of je oud, beginnende sporter, atleet, man of vrouw bent, iedereen kan meedoen.

Dien ik fit te zijn?
TJJ is voor iedereen toegankelijk, ongeacht het conditieniveau. Je hoeft niet fit te zijn om te beginnen, wel mobiel. TJJ is juist een ideaal programma om je persoonlijke fitheid naar een hoger niveau te brengen. Er worden opties aangeboden, zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau mee kan doen. Er is volop gelegenheid om op plezierige wijze in het programma te groeien.

Wat bereik ik ermee?
Verbeterde lichaamshouding
Verbeterde coördinatie, balans, flexibiliteit en mobiliteit
Toename in spierkracht en uithoudingsvermogen
Positief effect op botten en gewrichten
Verhoogd calorieverbruik (gewichtsverlies)
Je voelt je fitter en energieker

Wat is mijn volgende stap?
Volg een TJJ les en ervaar zelf hoe leuk het is om aan je eigen gezondheid te werken.

Hoe vaak dien ik een les te volgen?
Al met 1 les per week ben je bezig met je gezondheid. Vanzelfsprekend levert het volgen van meerdere lessen per week meer resultaat op. Mocht je een keertje op maandag niet kunnen is er altijd nog de donderdag of anders om, om te komen trainen.


Tijdens de BBB groepsles pakken we 3 belangrijke delen van het lichaam aan, namelijk Buik, Billen en Benen!

Even de buikspieren voelen, de benen strekken en natuurlijk de billen strakker.


Tijdens deze les pakken we deze gebieden even aan. Dit doen we met behulp van cardio- en krachtoefeningen. Door de combinatie van cardio- en krachttraining verbrandt je veel calorieën en werk je tegelijkertijd aan het strakker maken van je lichaam!

We maken in de les gebruik van veel verschillende materialen, zoals, gewichtjes, ballen kettlebells, steps, bosu-ballen, swiss-ballen en nog veel meer. Door het toevoegen van weerstand aan de oefeningen wordt je net iets meer uitgedaagd. Er wordt een betere spierkwalitiet gekweekt en dit heeft een positieve werking op de vetverbranding. Door de variatie aan oefeningen en doordat je je eigen intensiteit kunt bepalen is BBB een toegankelijke groepsles. Dus voor jong en oud, een beginner of gevordene, BBB is er voor iedereen!

Het is een instaples, dus iederen kan zo meedoen. Opgave vooraf is niet nodig. Het niveau is verschillend. Er wordt op diverse levels getraind, zodat een ieder een gezellige maar zeker een tevreden workout heeft.

Lestijden:
Dinsdag   9:00 - 9:45


Shape is de meest gevarieerde groepsles met een breed scala aan oefeningen uitgevoerd op geweldige muziek van toen en nu.

Je werkt op plezierige wijze aan je coördinatie, snelheid, bewegelijkheid, hart- en longconditie, kracht en mentale en fysieke fitheid.

In het krachtdeel gebruiken we de bosubal, swiss bal, gewichten en trx. Shape laat zien dat sport, plezier en algehele gezondheid gemakkelijk samen gaan.

Is Shape iets voor mij?
Shape is voor iedereen die op een plezierige en gevarieerde wijze wil werken aan zijn of haar fitheid. Shape is voor iedereen toegankelijk, ongeacht het conditieniveau, omdat er voor alle niveau's opties worden aangereikt. Je hoeft niet fit te zijn om te beginnen, wel mobiel. Shape is een ideaal programma om je persoonlijke fitheid naar een hoger niveau te brengen.

Hoe ziet een Shape les eruit?
Een Shape les is zeer afwisselend doordat iedere oefening weer anders is. De ene helft is een cardiogericht deel met aerobische en dansante moves. De andere helft bestaat uit krachtoefeningen. De muziek en de instructeur zorgen ervoor dat je gemotiveerd wordt om jezelf, voor meer dan 100%, in te zetten voor iedere oefening. Maar natuurlijk bepaal je zelf hoe ver je gaat. Na de les voel je jezelf fit, energiek en soepel.

Lestijden:
Donderdag   19:30 - 20:30 


T.R.X. is de afkorting voor Total Body Resistance Suspension Exercise, oftewel een training voor het gehele lichaam.

Er wordt gewerkt met zwaartekracht en lichaamsweerstand door te hangen is een 'spanband' met grepen. Kracht, flexibiliteit, balans en core stabiliteit worden tegelijk getraind.
Naast de TRX maken wij ook gebruik van de 4D Pro, dit is een geavanceerde TRX met elastieken afkomstig uit Duitsland. Dit zorgt voor een grote 'fun' factor, maar ook voor een andere belasting op onze spieren.

Hoe zwaar de oefening wordt bepaalt u zelf door simpelweg uw lichaamspositie aan te passen. Hierdoor voegt u meer or minder weerstand toe en heeft u zelf de controle over hoe hoog u de lat legt met elke oefening. Er is dus geen excuus om de oefening niet af te maken. De oefeningen komen overeen met het natuurlijk bewegingspatroon en stimuleren daardoor een verbetering van de houding en het bewegingspatroon in het dagelijks leven.

Suspension Training is voor een zeer brede doelgroep geschikt en biedt een effectief trainingsprogramma dat op elk gewenst fitnessniveau kan worden toegepast. Met talloze functionele oefeningen zijn de mogelijkheden oneindig.

Het onstaan van de TRX
Op een vliegdekschip verblijft wel zo'n 500 man personeel. Deze crew moet fit zijn en blijven. De sportschool aan boord is wat te klein voor al deze mensen. Gelukkig zijn er benedendeks balken en spanbanden om wat mee te doen! Door middel van een hangpunt en grepen werden diverse oefeningen bedacht en de TRX was geboren. Inmiddels maken de nederlanse strijdkrachten ook gebruik van de TRX.

De TRX Suspension Trainer:

  1. Zorgt voor een snelle en effectieve total-body work-out
  2. Helpt een rock-solid core op te bouwen
  3. Verhoogd spieruithoudingsvermogen
  4. Is nuttig voor mensen van alle trainings niveau‘s (van topsporters tot senioren)
  5. Kan overal gebruikt worden (sportschool, thuis, hotel of buiten)

Kortom, kom gewoon proberen! 

Lestijden:
Woensdag   19:00 - 20:00 
Vrijdag         8:45 - 9:45


Club Power is een groepstraining waarbij gebruik gemaakt wordt van een halter met gewichten.
De zwaarte van de gewichten kun je zelf bepalen.

De oefeningen worden ondersteund door herkenbare muziek. Je lichaam zal snel reageren op Club Power. Spierconditie, spierversterking,spierversteviging en slanker worden zijn de gevolgen. Je zult je fitter voelen en je zult merken dat je meer energie hebt.

Er zijn vijf elementen die dit trainingsprogramma tot een succes maken:

  • Veilig en effectief trainen onder begeleiding
  • Samen trainen wat motiverend werkt
  • Een goede en enthousiaste coach
  • Muziek die zorgt voor motivatie en fun
  • Eenvoudig en dus voor iedereen

Voor wie is Club Power?
Club Power is voor iedereen die doelgericht aan de slag wil gaan met training. Club Power zal je blijven motiveren om iedere week er tegen aan te gaan. Effectief werken aan je conditie, je gezondheid en een goed gevoel is met Club Power binnen handbereik. Vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

Fitness oefeningen op muziek zonder ingewikkelde choreografieën is de basis van Club Power.

De sfeer tijdens een Club Power les
De coach, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale ontspanning. Club Power is onderhoudend. Een bezoek aan Flapper Fitness wordt een heerlijk uitje met Club Power.

Gedurende de gehele workout train je op verschillende soorten muziek. Voor iedere spiergroep nemen we een los muzieknummer. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij het gehele lichaam aan bod komt. Zoals benen - billen - rug - borst - armen (biceps, triceps) - schouders - buik.

Simpel, effectief, veilig en fun. Rock your Body!

Lestijden: 
Maandag     20:00 - 21:00
Woensdag   20:00 - 21:00

Spinning


De meestbezochte en gevulde groepsles. Deze vorm van bewegen op muziek is gebaseerd op een jarenlang beproefd en zeer doordacht trainingsprogramma.

Het is een groepsactiviteit waarbij op het ritme van de muziek wordt gefietst. De elementen van het "fietsen op de weg" zijn naar binnen gehaald, waarbij je in een uur tijd heerlijk kunt trainen. Dit allemaal onder leiding van een ervaren instructeur.

Spinning ontspant niet alleen het lichaam, maar ook de geest. Tevens worden billen en benen verstevigd en door de duurtraining wordt een grote aanspraak gedaan op de vetverbranding en het uithoudingsvermogen. Kortom een ideale conditietraining waarbij ook plezier hoog in het vaandel staat.

Man of vrouw, jong of oud het maakt bij spinning niet uit, iedereen kan meedoen!De instructeur brengt elke deelnemer uitdagend, maar altijd veilig, naar de grenzen van zijn of haar conditionele mogelijkheden. In een les is iedereen gelijk, want u traint gezamenlijk. U bedient uw eigen knop en traint voor uzelf.

De trainingen die bij Flapper Fitness worden gegeven zijn van hoog niveau. Iedere maand wordt door onze instucteurs getraind op nieuwe technieken. Ook werken wij met trainingen van Club Joy, Solid Sound en Move-Ya (Duitsland).

Lestijden:
Maandag    19:30 - 20:30 
Woensdag  8:45 - 9:45        19:30 - 20:30