groepslessen02

 


Bij het beoefenen van Yin Yoga stretch je spieren en ook het bindweefsel, hierdoor komen spanningen en stress los.

Bij Yin Yoga kom je rustig in een houding en worden deze houdingen vervolgens een aantal minuten vastgehouden. Op deze manier wordt het bindweefsel langzaam gerekt en gehydrateerd en blijven de gewrichten soepel. Er wordt ruimte gecreëerd in het bindweefsel en de gewrichten. Je creëert niet alleen ruimte in je lichaam, maar ook in je hoofd en je hart. 

Alles in ons lichaam heeft een laagje bindweefsel. Het bindweefsel ondersteunt, verbindt en beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur. Daarnaast is het goed voor je immuunsysteem, je emotionele gezondheid en helpt het ook om het lichaam soepel te maken.

Tijdens een Yin Yoga les worden de asana’s (houdingen) gemiddeld langer aangehouden dan bij andere Yoga stijlen, dit wordt langzaam opgebouwd. De focus ligt bij Yin Yoga voornamelijk op het stretchen van de spieren.

Wat zijn de meest voorkomende voordelen die mensen ervaren bij het beoefenen van Yin Yoga?
Veel mensen hebben te maken met stress in het dagelijks leven en hebben daarom extra baat bij de voordelen van Yin Yoga. Yin Yoga verhoogt de Yin energie in het lichaam en harmoniseert Yin en Yang.

De meeste Yin Yoga beoefenaars genieten van de rust die ze ervaren tijdens een Yin Yoga les. Doordat de poses langere tijden aangehouden worden krijgen ze de kans om op hun eigen tempo in de houding te komen. Hierdoor kunnen ze hun lichaam beter aanvoelen en observeren tijdens de oefening.