individueel

 

Voor de beginnende sporter is het misschien nieuw, hij/zij krijgt het advies: "Ga maar cardio doen". Maar wat is dat nu cardio?

Cardio komt uit het Latijn en betekent: hart. Je traint dus de conditie (uithoudingsvermogen) van je hartspier.

 

Cardiofitness is ideaal als warming-up voor je fitnesstraining, maar kan ook als afzonderlijke training worden gedaan. Door je hartslag rustig omhoog te brengen op bijvoorbeeld de loopband of de crosstrainer word je cardiovasculaire systeem (hart- en vatenstelsel) getraind. Cardiofitness kan elke dag beoefend worden en past perfect in een afvalprogramma.

De voordelen van cardio training:

  • Verbetering uithoudingsvermogen
  • Lekkerder in je vel zitten
  • Verbetering hartfunctie
  • Heeft een gunstig effect op de bloeddruk
  • Verhoging algemene weerstand
  • Verbetering spieruithoudingsvermogen
  • Vermindering lichaamsgewicht
  • Vermindering vetpercentage

Voor wie is cardio training?

Cardio training is een effectieve en motiverende groeps- of individuele training, geschikt voor mannen èn vrouwen, voor jong en oud, voor getrainden en minder getrainden.

Kortom: Ook zeer geschikt voor u om op een plezierige en effectieve wijze te werken aan uw conditie. Wij verzorgen een opbouwschema en begeleiden u aldoor!