individueel

 

Met het voedingsprogramma van Body Support ben je slimmer bezig. Of je nu wilt afvallen, op gewicht wilt blijven of het maximale uit je training wil halen, het kan allemaal met Body Support.

Door een uitgekiend eetpatroon verbrand je meer, krijg je meer energie en blijf je beter in balans. Body Support is geen dieet, het is een manier van opnieuw leren met voeding om te gaan. 

Tijdens het programma kom je erachter wat jouw lichaam nodig heeft om jouw doel te bereiken, daarvoor heb je een persoonlijke coach en een mobiele applicatie. Met de eetdagboekjes en de caloriechecker is een eetschema volledig aan te passen, eten wordt weer leuk. Voer je eigen producten in bij de eetschema's, leer en varieer. 

 De coaching bij Body Support wordt gedaan door een opgeleide coach van Flapper Fitness. Deze coach begeleid je gedurende het traject middels voedingsadvies, maar bespreekt ook de voortgang, valkuilen en barrières. Wij willen dat je resultaat boekt en tevreden bent, openheid en wederzijds vertrouwen zijn hierbij essentieel. 

Naast de fysieke coach maken we bij Body Support gebruik van een werkboekje. Het werkboekje zorgt enerzijds voor extra kennis en inzicht, wat goed is en waarom en daarnaast zorgt het boekje dat de intrinsieke motivatie (hetgeen je zelf graag wil, motivatie door een behoefte/ambitie) op niveau blijft zodat resultaten behaald worden. 

Middels een digitale module kun je zelf bijhouden wat er gegeten moet worden en via het logboek bijhouden wat er gegeten is. De mogelijkheid bestaat om het dagmenu aan te passen wanneer er producten zijn die je niet lekker vindt. 

Wanneer er gestart wordt met Body Support houd je eerst een voedingslogboek bij. Na circa 5/7 dagen vindt de intake plaats met jouw persoonlijke coach. Aan de hand van deze intake zorgt de coach ervoor dat er een voedingsschema op maat wordt gemaakt waarbij rekening wordt gehouden met persoonlijke voorkeuren en kennis. 

Wat krijg je bij Body Support? 

- Complete menu's
- Variatielijsten
- Boodschappenlijsten
- Weegmomenten
- Coachmomenten
- Beweegadvies
- Mobiele inlogsite met eetboekje
- Werkboekje 
- 5-12 kg gewichtsverlies in vet in 12 weken

Tarieven Body Support

Startpakket A - 2 maanden - voor € 125,-

- Intake 
- 6 verschillende weekmenu's 
- 2-3 coachgesprekken (afhankelijk van de voortgang) 
- Diverse weegmomenten
- Online coaching
- Digitale ondersteuning (app) 
- Digitale kennis

Startpakket B - 3 maanden - voor € 149,-

- Intake
- 12 verschillende weekmenu's 
- 4-6 coachgesprekken (afhankelijk van de voortgang) 
- Diverse weegmomenten
- Online coaching
- Digitale ondersteuning (app) 
- Digitale kennis

 

Krachttraining

Krachttraining is een trainingsvorm met (extra) weerstand om de kracht te verbeteren, meestal met het doel om (sport)prestaties te verbeteren.

Anders dan met fitness, waarbij bewegen meestal het doel op zich is, is krachttraining in de meeste gevallen puur een middel om bewegingsvormen beter uit te voeren, om zo prestaties tot een hoger niveau te leiden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het sterker maken van de beenspieren van een sprinter.

Krachttraining is te verdelen in:

  • Algemene krachttraining
  • (Sport) Specifieke krachttraining
  • Hypertrofie training 

Algemene krachttraining

Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken.Tijdens het trainen worden de spieren in het gehele lichaam getraind, dus niet slechts één spiergroep. Het resultaat zal al na een paar trainingen merkbaar zijn. Het trainen gaat makkelijker en ook in het dagelijks leven is het effect snel merkbaar. Denk hierbij aan het verstevigen van de rug om rugklachten te voorkomen bij mensen die veel zitten, het voorkomen van blessures bij sporters, of om gewoon in het geheel een sterkere atleet te worden. Voorbeeld: Squatten of kniebuigingen voor een schaatser.

Specifieke krachttraining

Specifieke krachttraining wordt voornamelijk bij sporters gebruikt. Deze vorm van krachttraining concentreert zich op een specifieke beweging uit een bepaalde sporttak, aangepast aan de soort kracht die van toepassing is bij het uitvoeren van die beweging.

Er wordt hierbij vaak afgeweken van de vrij 'vaste' standaard oefeningen met gewichten, zodat coördinatie ook een grotere rol speelt bij het uitoefenen van deze krachtoefeningen. Deze oefeningen worden meestal ook in veldtrainingen verwerkt of in de sportschool nagebootst. Voorbeeld: Een schaatser die met extra weerstand explosief moet starten.

Hypertrofie trainining

Hypertrofie training is een specifieke manier van trainen die is er op gericht om meer spier "massa" te kweken, ook wel het bodybuilding genoemd. Hypertrofie (Grieks voor overmatige voeding) is een term uit de celbiologie en het houdt in dat weefselsorganen in grootte toenemen door vergroting van het volume van de afzonderlijke cellen. Hypertrofie betekent op cellulair niveau dat de cel meer water en bouwstoffen opneemt met als gevolg een toename van het volume.

Door spiergroepen doelgericht volledig uit te putten, frequent te trainen met een aangepast schema en op voeding te letten is het mogelijk de spiermassa te vergroten. Bij hypotrofie training kan men pas beginnen als men de groeifase van het lichaam is gepasseerd. Als basis zal dan altijd gekozen worden om te starten met de juiste technieken van uitvoering.

Voor de beginnende sporter is het misschien nieuw, hij/zij krijgt het advies: "Ga maar cardio doen". Maar wat is dat nu cardio?

Cardio komt uit het Latijn en betekent: hart. Je traint dus de conditie (uithoudingsvermogen) van je hartspier.

 

Cardiofitness is ideaal als warming-up voor je fitnesstraining, maar kan ook als afzonderlijke training worden gedaan. Door je hartslag rustig omhoog te brengen op bijvoorbeeld de loopband of de crosstrainer word je cardiovasculaire systeem (hart- en vatenstelsel) getraind. Cardiofitness kan elke dag beoefend worden en past perfect in een afvalprogramma.

De voordelen van cardio training:

  • Verbetering uithoudingsvermogen
  • Lekkerder in je vel zitten
  • Verbetering hartfunctie
  • Heeft een gunstig effect op de bloeddruk
  • Verhoging algemene weerstand
  • Verbetering spieruithoudingsvermogen
  • Vermindering lichaamsgewicht
  • Vermindering vetpercentage

Voor wie is cardio training?

Cardio training is een effectieve en motiverende groeps- of individuele training, geschikt voor mannen èn vrouwen, voor jong en oud, voor getrainden en minder getrainden.

Kortom: Ook zeer geschikt voor u om op een plezierige en effectieve wijze te werken aan uw conditie. Wij verzorgen een opbouwschema en begeleiden u aldoor!